X
Öppetköp / Retur
Öppetköp 30 dagar
Du har full ångerrätt I 30 dagar, förutsatt att du inte använt varan och att den returneras i väsentligt oförändrat skick. Vid retur/byte är det du som kund som står för frakten tillbaka till oss för varorna du önskar returnera/byta. Använd gärna samma påse/kartong som du fått varorna i. Varan ska återlämnas i samma skick som när du köpte den. Alla varor som skickas tillbaka, måste vara packade i påse eller kartong. Vid byte, retur eller reklamation följer vi Konsumentverkets regler för e-handel.Om varan/varorna är använda godkänns inte returen (du får självklart pröva varorna, men inte använda dem ifall du önskar göra retur eller byte). Om varan/varorna saknar etiketter även om plagget är oanvänt blir Sharkspeed tvungen till att dra av upp till 30% på varuvärdet. Då vi inte kommer kunna sälja varan/varorna vidare till någon ny kund. Generellt sett tar det ca 10 arbetsdagar från det att vi registrerat din retur till dess att du erhåller återbetalningen. Notera att ångerrätt samt bytesrätt gäller ej måttsydda beställningar. Läs me rom detta under “Måttsydda beställningar”. Vi följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer. Är du inte nöjd med något du beställt har du 30 dagars ångerrätt efter det att du mottagit varan. Du har rätt som kund att utan kostnad öppna förpackningen för att kontrollera att varan fungerar. Du har alltid rätt att häva ditt köp om varan är slut. Ångerrätten gäller på hela Sharkspeed sortiment. Ångerrätt gäller ej för varor vilka tagits i bruk. Som kund är du skyldig att kontrollera din leverans. Vid utnyttjande av ångerrätt skall varan returneras i väsentligt oförändrat skick. När vi fått tillbaka varan och gjort en bedömning av returen utifrån varans skick, betalar vi, inom 14 dagar från det att vi mottagit returen, tillbaka det belopp du betalat för varorna,
OBS! Normalt tar det ca 2 veckor från att du skickat din retur till oss innan du erhåller eventuell återbetalning. I undantagsfall kan det ta upp till 30 dagar vid återbetalning vilket är max-tiden enligt lag.Kontakta oss gärna innan du returnerar varorna, vi kan då minska hanteringstiden så att blir du nöjd.
Klicka på "Kontakta oss" och skicka iväg din förfrågan.
Paketet skickas till:
Sharkspeed
Lextorpsvägen.985
46165 Trollhättan
Notera att paketet ska skickas som Företagspaket. Vi hämtar ej ut paket från uthämtningsställen. Vi rekommenderar att du använder dig av Retursedlar som du kan köpa från vår hemsida: https://sharkspeed.se/retur
Skicka då med en kopia på kvittot och skriv ner vad det ska bytas till. Finns varan i lager så skickas det omgående. Retur sker endast om varan är obrukad och är i nyskick. Fraktkostnader tur/retur betalas av köparen. Observera att en kopia på kvittot ska bifogas med paketet samt orsaken till returen. Vid reklamation/retur/byte finns möjligheten att köpa avtalsrabatterade fraktsedlar direkt från vår hemsida. Vi skickar då en fraktsedel till dig via epost som du sedan skriver ut och sätter på paketet och lämnar in det hos din närmaste utlämningsställe (Posten). Vid köp av fraktsedlar från vår hemsida så minskas hanteringstiden med tanke på att paketet skickas som Företagspaket och levereras till oss dagen efter. Väljer man att istället skicka paketet som vanlig Postpaket så blir hanteringstiden längre med tanke på att paketet måste då personligen hämtas ut från närmaste serviceställe.
Byte
Vi önskar informera dig om att vår policy för produktreturer innebär att vi inte kan erbjuda någon möjlighet att byta produkter. Istället för att byta en produkt, ber vi dig att göra en ny beställning av den produkt som du önskar.
Vi tar emot samtliga returer som vi får in och återbetalar betalningen för de produkter som du returnerar till oss. Vi har implementerat denna policy för att vi vill hantera returer på ett snabbt och effektivt sätt för våra kunder.
Vi förstår att det kan vara besvärligt att behöva göra en ny beställning, men vi är övertygade om att denna policy gör det möjligt för oss att behandla alla returer snabbt och på ett proffsigt sätt.
Vi tackar dig för din förståelse och ser fram emot att fortsätta att ge dig en utmärkt kundupplevelse. Om du har några frågor eller funderingar kring vår policy för produktreturer, är du välkommen att kontakta vår kundtjänst.
Reklamation
Som konsument har du reklamationsrätt från det datum du tar emot varan.Du måste lämna ett meddelande om felet "inom skälig tid" efter det att du har upptäckt det. Om du reklamerar inom två månader räknas det, enligt konsumentköplagen, alltid som att det skett i rätt tid. Skälig tid kan emellertid vara längre än två månader.Vid eventuell tvist som tas upp av Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) följer Sharkspeed deras rekommendation i ärendet. Kontakta oss innan du returnerar varorna. Klicka på "Kontakta oss" och skicka iväg din förfrågan.Vi tar inte emot Bussgods. Skicka paketet som företagspaket för snabbast hantering. Vid reklamation/retur/byte finns möjligheten att köpa avtalsrabatterade fraktsedlar direkt från vår hemsida. Vi skickar då en fraktsedel till dig via epost som du sedan skriver ut och sätter på paketet och lämnar in det hos din närmaste utlämningsställe (Posten). Vid köp av fraktsedlar från vår hemsida så minskas hanteringstiden med tanke på att paketet skickas som Företagspaket och levereras till oss dagen efter. Väljer man att istället skicka paketet som vanlig Postpaket så blir hanteringstiden längre med tanke på att paketet måste då personligen hämtas ut från närmaste serviceställe.
Vid godkännande av reklamation skicka då ditt paket till:
Sharkspeed
Kardanvägen.37
46138 Trollhättan
Observera att en kopia på kvittot ska bifogas med paketet samt reklamationsbeskrivning. Om nu paketet är skadat vid leverans så ska du genast göra en reklamation där du hämtar ut ditt paket. Så var noga med att kontrollera paketet när du hämtar ut det.
Garantier
Garanti ges av producenten, distributören eller försäljaren och gäller alla fel på produkten som inte är uppkomna av användaren genom oaktsamhet eller med vilje. Samtliga produkter i vårt sortiment omfattas av minst ett (1) års garanti om inget annat anges. I de fall en tillverkare/leverantör tillhandahåller längre garantitid än ett (1) år omfattas givetvis produkten av denna garantitid. Vid garanti ärenden så kontaktar vi våra leverantörer så därför kan hanteringen ta några arbetsdagar.
Du har full ångerrätt I 30 dagar, förutsatt att du inte använt varan och att den returneras i väsentligt oförändrat skick. Vid retur/byte är det du som kund som står för frakten tillbaka till oss för varorna du önskar returnera/byta. Använd gärna samma påse/kartong som du fått varorna i. Varan ska återlämnas i samma skick som när du köpte den. Alla varor som skickas tillbaka, måste vara packade i påse eller kartong. Vid byte, retur eller reklamation följer vi Konsumentverkets regler för e-handel.Om varan/varorna är använda godkänns inte returen (du får självklart pröva varorna, men inte använda dem ifall du önskar göra retur eller byte). Om varan/varorna saknar etiketter även om plagget är oanvänt blir Sharkspeed tvungen till att dra av upp till 30% på varuvärdet. Då vi inte kommer kunna sälja varan/varorna vidare till någon ny kund. Generellt sett tar det ca 10 arbetsdagar från det att vi registrerat din retur till dess att du erhåller återbetalningen. Notera att ångerrätt samt bytesrätt gäller ej måttsydda beställningar. Läs me rom detta under “Måttsydda beställningar”. Vi följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer. Är du inte nöjd med något du beställt har du 30 dagars ångerrätt efter det att du mottagit varan. Du har rätt som kund att utan kostnad öppna förpackningen för att kontrollera att varan fungerar. Du har alltid rätt att häva ditt köp om varan är slut. Ångerrätten gäller på hela Sharkspeed sortiment. Ångerrätt gäller ej för varor vilka tagits i bruk. Som kund är du skyldig att kontrollera din leverans. Vid utnyttjande av ångerrätt skall varan returneras i väsentligt oförändrat skick. När vi fått tillbaka varan och gjort en bedömning av returen utifrån varans skick, betalar vi, inom 14 dagar från det att vi mottagit returen, tillbaka det belopp du betalat för varorna,
OBS! Normalt tar det ca 2 veckor från att du skickat din retur till oss innan du erhåller eventuell återbetalning. I undantagsfall kan det ta upp till 30 dagar vid återbetalning vilket är max-tiden enligt lag.Kontakta oss gärna innan du returnerar varorna, vi kan då minska hanteringstiden så att blir du nöjd.
Klicka på "Kontakta oss" och skicka iväg din förfrågan.
Paketet skickas till:
Sharkspeed
Lextorpsvägen.985
46165 Trollhättan
Notera att paketet ska skickas som Företagspaket. Vi hämtar ej ut paket från uthämtningsställen. Vi rekommenderar att du använder dig av Retursedlar som du kan köpa från vår hemsida: https://sharkspeed.se/retur
Skicka då med en kopia på kvittot och skriv ner vad det ska bytas till. Finns varan i lager så skickas det omgående. Retur sker endast om varan är obrukad och är i nyskick. Fraktkostnader tur/retur betalas av köparen. Observera att en kopia på kvittot ska bifogas med paketet samt orsaken till returen. Vid reklamation/retur/byte finns möjligheten att köpa avtalsrabatterade fraktsedlar direkt från vår hemsida. Vi skickar då en fraktsedel till dig via epost som du sedan skriver ut och sätter på paketet och lämnar in det hos din närmaste utlämningsställe (Posten). Vid köp av fraktsedlar från vår hemsida så minskas hanteringstiden med tanke på att paketet skickas som Företagspaket och levereras till oss dagen efter. Väljer man att istället skicka paketet som vanlig Postpaket så blir hanteringstiden längre med tanke på att paketet måste då personligen hämtas ut från närmaste serviceställe.
Byte
Vi önskar informera dig om att vår policy för produktreturer innebär att vi inte kan erbjuda någon möjlighet att byta produkter. Istället för att byta en produkt, ber vi dig att göra en ny beställning av den produkt som du önskar.
Vi tar emot samtliga returer som vi får in och återbetalar betalningen för de produkter som du returnerar till oss. Vi har implementerat denna policy för att vi vill hantera returer på ett snabbt och effektivt sätt för våra kunder.
Vi förstår att det kan vara besvärligt att behöva göra en ny beställning, men vi är övertygade om att denna policy gör det möjligt för oss att behandla alla returer snabbt och på ett proffsigt sätt.
Vi tackar dig för din förståelse och ser fram emot att fortsätta att ge dig en utmärkt kundupplevelse. Om du har några frågor eller funderingar kring vår policy för produktreturer, är du välkommen att kontakta vår kundtjänst.
Reklamation
Som konsument har du reklamationsrätt från det datum du tar emot varan.Du måste lämna ett meddelande om felet "inom skälig tid" efter det att du har upptäckt det. Om du reklamerar inom två månader räknas det, enligt konsumentköplagen, alltid som att det skett i rätt tid. Skälig tid kan emellertid vara längre än två månader.Vid eventuell tvist som tas upp av Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) följer Sharkspeed deras rekommendation i ärendet. Kontakta oss innan du returnerar varorna. Klicka på "Kontakta oss" och skicka iväg din förfrågan.Vi tar inte emot Bussgods. Skicka paketet som företagspaket för snabbast hantering. Vid reklamation/retur/byte finns möjligheten att köpa avtalsrabatterade fraktsedlar direkt från vår hemsida. Vi skickar då en fraktsedel till dig via epost som du sedan skriver ut och sätter på paketet och lämnar in det hos din närmaste utlämningsställe (Posten). Vid köp av fraktsedlar från vår hemsida så minskas hanteringstiden med tanke på att paketet skickas som Företagspaket och levereras till oss dagen efter. Väljer man att istället skicka paketet som vanlig Postpaket så blir hanteringstiden längre med tanke på att paketet måste då personligen hämtas ut från närmaste serviceställe.
Vid godkännande av reklamation skicka då ditt paket till:
Sharkspeed
Kardanvägen.37
46138 Trollhättan
Observera att en kopia på kvittot ska bifogas med paketet samt reklamationsbeskrivning. Om nu paketet är skadat vid leverans så ska du genast göra en reklamation där du hämtar ut ditt paket. Så var noga med att kontrollera paketet när du hämtar ut det.
Garantier
Garanti ges av producenten, distributören eller försäljaren och gäller alla fel på produkten som inte är uppkomna av användaren genom oaktsamhet eller med vilje. Samtliga produkter i vårt sortiment omfattas av minst ett (1) års garanti om inget annat anges. I de fall en tillverkare/leverantör tillhandahåller längre garantitid än ett (1) år omfattas givetvis produkten av denna garantitid. Vid garanti ärenden så kontaktar vi våra leverantörer så därför kan hanteringen ta några arbetsdagar.