Öppetköp / Retur

Öppetköp 30 dagar

Vi erbjuder öppet köp i 30 dagar från och med att du tagit emot beställningen. För att en produkt ska kunna returneras via Öppet Köp ska produkten återlämnas i nyskick och i fallet då det finns originalförpackning så ska det finnas med vid retur samt vara i samma skick som inköpstillfället. Kunden ska kunna uppvisa ett giltigt inköpsbevis i form av kvitto eller kvittokopia. 
För att returnera en produkt kan man besöka butiken. Är produkten köpt via e-handel kan man även skicka produkten till oss för retur.
Måttsydda eller specialbeställningar där produkten tillverkas/modifieras specifikt för en kund gäller inget öppet köp.
OBS! Normalt tar det ca 2 veckor från att du skickat din retur till oss innan du erhåller eventuell återbetalning. I undantagsfall kan det ta upp till 30 dagar vid återbetalning vilket är max-tiden enligt lag.Vi gör inga byten.

Klicka på "Kontakta oss" och skicka iväg din förfrågan.

Observera att paketet måste skickas som företagspaket och ej som paket som ska hämtas ut!
Du kan köpa rabatterade retursedlar här: https://sharkspeed.se/retur

Paketet skickas till (Bifoga orderkvitto):
Sharkspeed
Lextorpsvägen.985
46165 Trollhättan

Vid retur så gör vi endast återbetalningar. Om du vill byta så ber vi dig göra en ny beställning istället.

Byte

Vi önskar informera dig om att vår policy för produktreturer innebär att vi inte kan erbjuda någon möjlighet att byta produkter. Istället för att byta en produkt, ber vi dig att göra en ny beställning av den produkt som du önskar.
Vi tar emot samtliga returer som vi får in och återbetalar betalningen för de produkter som du returnerar till oss. Vi har implementerat denna policy för att vi vill hantera returer på ett snabbt och effektivt sätt för våra kunder.
Vi förstår att det kan vara besvärligt att behöva göra en ny beställning, men vi är övertygade om att denna policy gör det möjligt för oss att behandla alla returer snabbt och på ett proffsigt sätt.
Vi tackar dig för din förståelse och ser fram emot att fortsätta att ge dig en utmärkt kundupplevelse. Om du har några frågor eller funderingar kring vår policy för produktreturer, är du välkommen att kontakta vår kundtjänst.


Reklamation 

Som konsument har du reklamationsrätt från det datum du tar emot varan.Du måste lämna ett meddelande om felet "inom skälig tid" efter det att du har upptäckt det. Om du reklamerar inom två månader räknas det, enligt konsumentköplagen, alltid som att det skett i rätt tid. Skälig tid kan emellertid vara längre än två månader.Vid eventuell tvist som tas upp av Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) följer Sharkspeed deras rekommendation i ärendet. Kontakta oss innan du returnerar varorna. Klicka på "Kontakta oss" och skicka iväg din förfrågan.Vi tar inte emot Bussgods. Skicka paketet som företagspaket för snabbast hantering. Vid reklamation/retur/byte finns möjligheten att köpa avtalsrabatterade fraktsedlar direkt från vår hemsida. Vi skickar då en fraktsedel till dig via epost som du sedan skriver ut och sätter på paketet och lämnar in det hos din närmaste utlämningsställe (Posten). Vid köp av fraktsedlar från vår hemsida så minskas hanteringstiden med tanke på att paketet skickas som Företagspaket och levereras till oss dagen efter. Väljer man att istället skicka paketet som vanlig Postpaket så blir hanteringstiden längre med tanke på att paketet måste då personligen hämtas ut från närmaste serviceställe.

Observera att en kopia på kvittot ska bifogas med paketet samt reklamationsbeskrivning. Om nu paketet är skadat vid leverans så ska du genast göra en reklamation där du hämtar ut ditt paket. Så var noga med att kontrollera paketet när du hämtar ut det.

Garantier 

Garanti ges av producenten, distributören eller försäljaren och gäller alla fel på produkten som inte är uppkomna av användaren genom oaktsamhet eller med vilje. Samtliga produkter i vårt sortiment omfattas av minst ett (1) års garanti om inget annat anges. I de fall en tillverkare/leverantör tillhandahåller längre garantitid än ett (1) år omfattas givetvis produkten av denna garantitid. Vid garanti ärenden så kontaktar vi våra leverantörer så därför kan hanteringen ta några arbetsdagar.